Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Pomimo starań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Powyższe objawy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.