Kiszone ogórki to zdrowie i wyjątkowy smak w jednym

Jeśli potrzebujesz ogórków kwaszonych, koniecznie sprawdź https://artmankiszonki.pl/pl/c/Ogorki-kiszone/13.

W zupie, w sałatce warzywnej, na kanapce lub jako surówka do dania głównego – ogórki kwaszone w polskiej kuchni podajemy częściej aniżeli chcielibyśmy przyznać. I bardzo dobrze, bo kiszonki są tak samo zdrowe, co smakowite.

Jak robi się ogórki kiszone?

Ogórki kwaszone to warzywa, które poddano procesowi fermentacji. Ich wykonanie jest nadzwyczaj łatwe. Używa się do tego beczułek z drewna bądź pojemnych glinianych garnków, w których surowe ogórki wespół z przyprawami zalewa się słoną wodą. Następnie zostawia się je na co najmniej kilkanaście dni w chłodnym miejscuna tak długo, aż fermentacja mlekowa zakwasi zawartość. Wielbiciele mniej kwaśnych kiszonek mogą zjeść kwaszonkę już po paru dniach – ogórki tego rodzaju to tak zwane ogórki „małosolne”. W bazowym przepisie do zalewy wraz z ogórkami wkłada się koper i ząbki czosnku, lecz walory smakowe kwaszonych ogórków można podkręcić także różnymi przyprawami, np. kawałkami marchwi, liśćmi laurowymi bądź ziarnami gorczycy. Rzecz jasna nie wszyscy mają czas czy pod dostatkiem miejsca w kuchni, żeby osobiście zrobić takie kiszonki. Nie każdy posiada też piwnicę bądź spiżarnię, w której może chować żywność w dużych ilościach. Nie oznacza to natomiast, iż jest się zmuszonym zrezygnować z ogórków kiszonych – w dowolnym momencie możemy kupić je w sklepie na wagę bądź w niewielkich opakowaniach, tj. w pojemnikach czy w woreczkach z folii, które bez przeszkód da się schować w lodówce.

Czy warto jeść kiszone ogórki?

Od wieków panuje przekonanie, że sfermentowane warzywa dobrze wpływają na nasz układ pokarmowy. I tak jest faktycznie, ponieważ wraz z kwaszonkami konsumujemy dobroczynne kultury bakterii, które obniżają pH przewodów pokarmowych oraz pozytywnie wpływają na ich florę, poprawiając w ten sposób trawienie. Ale to nie wszystko! Ogórki kiszone są nietuczące (to zaledwie 12 kilokalorii w 100 g), a przy tym zawierają między innymi witaminy z grupy B, witaminę D, C i E, jak również wiele minerałów istotnych dla poprawnego działania organizmu, to przykładowo żelazo, wapń, magnez, miedź czy fosfor. A co z sokiem z kwaszonych ogórków? Jeśli nie odpychają kwaskowate smaki, polecamy nie wylewać go po spożyciu kiszonek, tylko wykorzystać go do zupy ogórkowej bądź wypić, bowiem w czasie kwaszenia witaminy przenikają po części do zalewy. Należy jednakże zaznaczyć, na kiszonki powinny uważać osoby chorujące na nadciśnienie – w kwaszonkach może znajdować się wszak duża ilość soli.

Kontakt z firmą:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]