
Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym
Poznaj dalsze szczegóły o PBN.
By odbiorca zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej nowe profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – pomocne jako komponent złożonej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zwykle wykorzystywane jako komponent szerokiej strategii marketingowej, co wypada silnie podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a później trzeba poświęcać niemało godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub adres e-mail i adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następny skuteczny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych blogach w sieci traktują jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych w szczególności ze zdrowiem, inwestycjami i aktualnymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO