
Wpływ filtru Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Co to są filtry Google?
Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania zasad stworzonych przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie musisz martwić się o filtry Google.
Filtr Google i co dalej?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami wytyczonymi przez Google.