Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

W tym miejscu odnajdziesz szczegółowe informacje o tym, czym wyróżnia się dobra firma SEO.

Gdy posiadasz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę www, zapewne po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, żeby pojawiała się ona na samym topie wyników wyszukiwania. To oczywiste przecież, iż współcześnie widoczność w internecie jest jednym z fundamentów sukcesu, gdyż to właśnie stąd wielu klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc wybrać solidną agencję SEO? Polecamy skorzystać z sugestii specjalistów, a najlepiej samego Google.

Google radzi, jak rozpoznać solidną firmę SEO

Nie można negować, że cały sektor SEO, innymi słowy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, powstała i nieprzerwanie rozwija się zasadniczo tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia licznych alternatyw, jak między innymi Rambler, DuckDuckGo czy też Baidu, w dalszym ciągu najistotniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto chce zaistnieć w internecie, powinien powalczyć o swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku branż, w których występuje mocna konkurencja, zazwyczaj nie jest to osiągalne bez doradztwa ekspertów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest nowością, i przyszykowało krótki kurs, jak wybrać rzetelną firmę SEO.

Kluczowe cechy dobrej agencji SEO

Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło dziesięcioletnim stażem, klarownie objaśnia, jak zidentyfikować solidną agencję SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech między innymi:

  • dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie tylko pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej oraz praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie prowadzonych działań, m.in. poprzez cykliczne raporty i ciągły dostęp do statystyk strony,
  • umiejętność estymacji czasu i budżetu potrzebnego do wykonania zakładanych wdrożenia,
  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele oraz kto jest jego największą konkurencją.

Przedstawicielka Google akcentuje również, że dobra firma SEO w żadnym wypadku nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony www jest procesem długofalowym, w wielu przypadkach dającym namacalne rezultaty na ogół po paru miesiącach działań.