Biznes powinien zaistnieć w mediach – o produkcji filmów promocyjnych

Znane porzekadło mówi, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiące słów. Sprawdza się ono także w reklamie, która od lat korzysta z efektywności wizualnych środków przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, jednakże wraz z rozwojem techniki i wzrostem dostępu do kina, a następnie telewizji oraz internetu, z czasem wyparły je filmy. Dziś spoty są jednym z filarów dużych i małych kampanii – zarówno jeśli idzie o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak rozległe przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe przede wszystkim dzięki różnorodności ich form, między którymi bez trudności można odnaleźć tę, która do danej taktyki reklamowej będzie pasować najlepiej.

Produkcja filmów – jak instytucje publiczne i firmy używają ich do reklamy?

Najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, które okazują się pomocne przy promowaniu firmy są spoty reklamowe. Świetnie kojarzymy je z TV, lecz ostatnimi czasy równie istotnym sposobem ich rozpowszechniania stał się również internet – niejednokrotnie napotykamy je w YouTube czy też na portalach informacyjnych, ponadto powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w środkach komunikacji publicznej. Wypada wspomnieć również o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem planu budowania korzystnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też inne podmioty – m.in. te parające się reklamą miast bądź regionów, fundacji i organizacji pożytku publicznego. To środek nadający się znakomicie do zaprezentowania postępów wszelakiego typu inwestycji (np. budowy obiektów przemysłowych czy dróg), piękna konkretnego miejsca albo informacji o działalności mającej na celu wsparcie potrzebujących. Pokrewnym typem są filmy eventowe, stanowiące formę relacji z rozlicznych imprez.

Wykonanie filmów eventowych powierz kompetentnemu studiu

Aby promocja oparta o filmy reklamowe dała przewidywane efekty, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. W związku z tym produkcję filmów warto zlecić sprawdzonej, kompetentnej firmie. O poziomie usług świadczonych przez wybrane studio dużo powie nam jego portfolio. Równie istotne jest też to, jakiego oprzyrządowania ono używa. Idzie m.in. o drony umożliwiające wykonanie ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie niezbędnych w dzisiejszych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.