kiszony sok z buraka, soki z kiszonych warzyw

Sok z buraków kiszonych i z kiszonej kapusty – bomba witaminowa

Od wieków w polskiej tradycyjnej kuchni wykorzystuje się kwaszonki. W ostatnich latach jednakże często mówi się również o właściwościach zdrowotnych soków z kwaszonych warzyw, zwłaszcza z buraków oraz kapusty. To wręcz tzw. super żywność, która coraz częściej spotykana jest na półkach sklepowych w działach z żywnością ekologiczną.

Redukuje poziom choresterolu i wspiera odporność organizmu – sok z kiszonej kapusty

W dzieciństwie sok z kapusty kiszonej spożywał chyba każdy z nas. Nasze babcie na własną rękę przygotowywały kiszoną kapustę według rodzinnych przepisów, a po spożyciu kapusty raz za razem dawały swoim wnukom kubeczek z sokiem, mówiąc, że sok jest kwaśny, jednak niezwykle zdrowy. I to jest prawda! Sok z kiszonej kapusty to autentyczne źródło witamin! Zawiera on bardzo duże ilości witaminy K, C, A oraz E, a także przeróżne minerały, jak np. sód, żelazo oraz fosfor. Wiele osób może mieć problem z przywyknięciem do kwasowego posmaku tego soku, jednakże rekomenduje się sięgać po niego systematycznie, gdyż działa on bakterio- i grzybobójczo, eliminuje toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu i ma dobry wpływ na florę bakteryjną jelit, a więc może być pomocny w procesie odchudzania. W szczególności zaś pomaga uzupełnić brak kwasu askorbinowego, dzięki czemu zwiększa odporność organizmu i chroni przed częstymi przeziębieniami. Sok z kapusty kiszonej poleca się również osobom cierpiącym na anemię z uwagi na zawarte w nim żelazo. Oczywiście nawet z tak zdrowym napojem nie należy przesadzać – zaleca się pić nie więcej niż 1 szklankę soku na dzień.

Sok z kwaszonych buraków – podnosi koncentrację i zapobiega zatwardzeniom

Sok z kiszonego buraka jest drugim popularnym sokiem, który stosujemy od lat do gotowania, a który konsumujemy również jako przekąskę. W jego składzie znajduje się wiele witamin i ma właściwości antyoksydacyjne, antyseptyczne oraz przeciwzapalne. Sok ten wzmacnia odporność organizmu: dobroczynnie wpływa na przemianę materii, wyostrza koncentrację, a równocześnie obniża ciśnienie. Mimo że buraki wyróżniają się wysoką zawartością cukru, to sok z kiszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę. Nie rekomenduje się jednak jego spożycia paniom w ciąży i karmiącym piersią, a także osobom borykającym się z schorzeniami nerek bądź reumatyzmem.

Jeżeli nie posiadasz wiedzy, by przygotować soki z kiszonek samemu, możesz zakupić je w ulubionym sklepie albo założyć na nie zamówienie wprost w sklepie internetowym producenta. Miej jednakże na uwadze, że soki tego rodzaju trzeba magazynować w w chłodnym miejscu.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz zakupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Kontakt z firmą:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]